Parcè si tratial il Friûl cul stîl de campagne dal Fertility Day?

inmyland-logo-150x150

Un mês indaûr a Udin e jere stade presentade une iniziative dal titul  Inmyland. Indagine su un friulano al di sopra di ogni sospetto, che e varès di jessi une sorte di ricercje in cont des ideis che cui che al vîf in Friûl al à di se e de sô tiere.

Finalmentri o vin rivât a dâi un cuc e o sin restâts cence peraulis.

O vin vude la sensazion che – propit te Universitât che tancj i tegnin a clamâle ‘dal Friûl’, par rispiet de sô storie e di chê che e varès di jessi la sô funzion, ancje daûr di ce che e dîs la sô leç istitutive – cui che al à metût adun il cuistionari che al covente par tirâ dongje i dâts pe ricercje nol vedi albe di ce che al è il Friûl.

Che al sedi par mancjance di cognossince – si podarès dî par ignorance… incussiente – o par ideologjie (ven a dî cuntune vision di Friûl – in chest câs «cussiente» – che e dinee o che e minimize tancj siei caratars impuartants e peculiârs), in cualsisedi maniere chel scandai al somee nassi clopadiç, stant che no je nancje la pussibilitât di fâ indenant altris ideis di Friûl.

Lis ideis di Friûl che a vignaran rilevadis no podaran che jessi in linie cun chês che – in maniere o incussiente o ben cussiente, ideologjiche e distuarte – a son lis ideis di partence di cui che al à metût adun il cuistionari: visions di Friûl e di furlan che, in chestis cundizions, no puedin fâ di mancul di lâ daûr di chês tindincis che si pues definilis in gjenerâl «minimalistis» o ben «negazionistis».

Par chel, al devente dificil no cjatâsi in cunvigne cun cui che in rêt o su la stampe al palese perplessitâts di cheste fate, cun osservazions in cont dal fat che la Universitât dal Friûl e mostre di no savê dulà (e ce) che al è il Friûl o ben cun coments dulà che plui che jessi «al di sopra di ogni sospetto» il furlan ogjet dal scandai al sarès «al di sotto di ogni rispetto».

articul_valcic_mv

Se e fos une performance dal Udin o fevelaressin – magari cussì no, daûr di une usance zaromai consolidade – di efiet (Mer)Dacia Arena.

Ma stant che no je une robe che e tocje la scuadre di balon furlane (che o sperìn che finalmentri si dedi une sveade…), il tiermin di paragon al devente un altri: la iniziative dal Fertility day e lis sôs campagnis di comunicazion, cemût che al ven marcât achì.

E alore nus ven di domandâ: «Ma parcè si aial di tratâ il Friûl cul stîl de campagne dal Fertility Day?»

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s