Mancul dal 0,1% dal belanç de Regjon

lengate1

La presince rilevante des minorancis linguistichis e la lôr tutele a son la fonde plui impuartante de autonomie speciâl de Regjon Friûl-Vignesie Julie.
Sei di un pont di viste storic che  soredut cuntune vision di prospetive, chest al è pardabon un resonament che al à mani. Cun di plui, su chest argoment si cjatin sù par jù ducj cuancj in cunvigne, ancje i vertiçs istituzionâi de Regjon, che avonde dispès a fasin declarazions publichis là che si marche propit in chest sens il valôr dal caratar multilengâl e multiculturâl de comunitât teritoriâl che e ten dongje il Friûl e Triest.

Chest fat al somearès alc di positîf, se nol fos che lis peraulis a van intune direzion impen che i fats a van di une altre bande.
Cun di fat, al à reson Sandri Carrozzo, che tal so blog timp indaûr al scriveve che no àn nissune credibilitât chei che a fevelin di autonomie speciâl e tutele des minorancis e intant a agjissin intune maniere diferente e contrarie.
Chest al saltave fûr za intant des conferencis regjonâls su la tutele des minorancis slovene e furlane, fatis tai mês di Otubar e Novembar dal an passât.
E chest al cjate conferme ulteriôr te Finanziarie regjonâl, cemût che a marchin intun comunicât il Comitât/Odbor/Komitaat/Comitato 482 e il Comitât pe autonomie e pal rilanç dal Friûl.

Daûr di ce che si lei, pe Regjon autonome Friûl-Vignesie Julie lis minorancis linguistichis e la lôr tutele a valin mancul dal 0,1% dal belanç regjonâl. Probabilmentri parcè che, plui che la autonomie speciâl, a chescj sorestants ur interesse la fantomatiche “Macroregjon dal Nord Italie”, dulà che il Friûl e ancje Triest a vegnaressin scjafoiâts….

PS. Il comunicât al è chel chi: comunicatcom4821601013
PS2. Sul argoment al merete cjalât ancje il blog dal Comitât/Odbor/Komitaat/Comitato 482:
http://com482.blogspot.it/2013/01/pe-regjon-no-valin-nancje-il-01-dal.html.

Advertisements

4 thoughts on “Mancul dal 0,1% dal belanç de Regjon

  1. ita

    Meno dello 0,1 % del bilancio della Regione

    La presenza significativa delle minoranze linguistiche e la loro tutela costituiscono il fondamento più importante dell’autonomia speciale della Regione Friuli-Venezia Giulia. Questo ragionamento è sensato sia da un punto di vista storico che con una visione di prospettiva. Inoltre si tratta di un argomento su cui si trovano d’accordo più o meno tutti, anche i vertici istituzionali della Regione, che assai di frequente si spendono in dichiarazioni pubbliche in cui si sottolinea proprio in tal senso il valore del carattere multilingue e multiculturale della comunità territoriale che comprende Friuli e Trieste.

    Il tutto sarebbe positivo se non fosse che le parole vanno in una direzione mentre i fatti si muovono in un’altra. Pertanto ha ragione Sandri Carrozzo, che nel so blog scriveva tempo fa che non hanno nessuna credibilità quanti parlano di autonomia speciale e tutela delle minoranze e si comportano in modo diverso e contrario.

    Questa contraddizione era emersa già durante le conferenze regionali dedicate alla tutela delle minoranze slovena e friulana, che si sono tenute tra ottobre e novembre dell’anno scorso. Ora trova ulteriore conferma nella Finanziaria regionale, come sottolineano in un comunicato il Comitât/Odbor/Komitaat/Comitato 482 e il Comitato per l’autonomia e per il rilancio del Friuli.

    Come si può leggere, per la Regione autonoma Friuli-Venezia Giulia le minoranze linguistiche valgono meno dello 0,1% del bilancio regionale. Probabilmente perché, più che l’autonomia regionale, a questi giovernanti interessa la fantomatica “Macroregione del Nord”, nella quale il Friuli e Trieste sparirebbero….

    PS. Il comunicato è questo: comunicatcom4821601013.
    PS2. Sulla questione è opportuno dare un’occhiata anche al blog del Comitât/Odbor/Komitaat/Comitato 482: http://com482.blogspot.it/2013/01/pe-regjon-no-valin-nancje-il-01-dal.html.

  2. Pingback: Lenghis taiadis e vôs distudadis | LIDRÎS E BUTUI

  3. Pingback: What a bullshit!!! | LIDRÎS E BUTUI

  4. Pingback: Cualchi domande, cualchi buine gnove e cualchi sperance | LIDRÎS E BUTUI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s